Mys med min man ♥

Igår hade vi en super mysig eftermiddag och kväll jag och min älskade man.
Vi lämnade av S hos farmor & A hos morfar och sedan hade vi kvällen för oss själva.

Vi bestämde oss för att äta på Stekhuset.
Jag ville äta på Saffran, men T är som en typisk man/karl mest intresserad av en rejäl köttbit med sås till.
Så vi får ta saffran någon annan gång ;)
Det var iallafall jättegod mat! Jag åt Vitlöksmarinerad Oxfilé med champinjoner, bacon, ruccola och rödvinsås, havre flarn med glass till efterrätt, muuuuuums!!! Jag var så mätt efteråt så jag trodde jag skulle spy! ;]
T åt Oxfilé med beasås & tryffelsås samt friterad camebert till efterrätt :)
Sedan blev det bio, Luftslottet som sprängdes, den var jättebra, bättre än tvåan!
Men precis som när man läst/lyssnat klart på millenium böckerna så kändes det lite sorligt att det var slut, man vill liksom ha mer!

Sedan åkte vi hem och drack mojitos, men T gillade den inte, så han tog lite vin istället.
Sedan fick vi sova en hel natt utan att bli störda, och vi sov ända till 10.00 imorse, så otroligt LOVELY!!!!


Idag har vi hämtat A och babysimmat, och sedan kom Sebbis hem.
Konstigt hur mycket man saknar dem när de är borta. Det var så tyst och verkligen någonting som fattades.
Våra små älsklingar ♥

A har blivit så duktig på att prata också de nyaste orden är kaaaam (kram), ekka (leka), iiiiiillllll (bil).
Igår tyckte jag mig urskilja oooika (Monica) oxå, men man vet aldrig, kanske det var en lyckoträff. Får se om det kommer igen.

Nu sover barnen sedan en halvtimme tillbaka, det blir en tidig morgon och en lång dag för dem imorgon.
Nu ska vi äta lite ost & kex , som vi inte orkade igår ;]

Ha en trevlig kväll, snart är det ju köping oxå, får INTE missas :]


Kommentarer
Postat av: mamma

Matilda, kan du inte gå ner till 80% i tid på jobbet, en dag ledig i veckan eller kortare arbetsdag, tex på morgonen för barnens skull.

Dom är bara små en gång och tiden rusar iväg och en dag står du där och undrar var allt har tagit vägen. Barnen har ni fått som en gåva och önskade var dom, den tiden kommer aldrig tillbaka. Jag har räknat ut att du inte skulle förlora så mycket i lön om du gjorde så.

2010-01-24 @ 20:34:51
Postat av: ooojka, Monica

Bra att Ni hade en trevlig kväll det är "var" ni värda, det hade vi oxå. Sååååååå roligt o gott med lilleman. Lyckönskar ER FORTSATT LYCKA I DE 100:de år. KRAMIZAR

2010-01-24 @ 23:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0