Svåra frågor.

Ibland är det svårt att vara mamma, när barnen ställer så svåra frågor som man själv inte ens vet svaret på.
Och jag vill helst inte ljuga eller släta över sanningen för mycket heller, men inte heller göra honom orolig.
Idag frågade han bla hur det ser ut i himlen, och nu när han skulle sova så frågade han mig med gråten i halsen
: Mamma varför kommer jag att dö?
Jag försökte förklara för honom att det är långt kvar och att han kommer hinna göra mkt innan dess, börja skolan, träffa en tjej, gifta sig och få barn.
- Ja också ska jag vara på jobbet, svarade han då.
Men något riktigt svar på varför han ska dö har jag ju inte, så är det bara.
Det är ungefär samma funderingar som jag hade när jag var en liten flicka, och jag kommer faktiskt inte ihåg vad mamma sa, jag tror hon berättade om himlen och det försöker jag också göra och hoppas att det ska göra honom lite tryggare.

För övrigt så ligger bloggandet lite på paus nu under semestern, men lägger in ytterligare ngr bilder från några härliga dagar vi haft.
Bla besök på Norra Berget, Paddling i Ljustorpsån, Sebbes första minigolf och middag hemma hos goda vänner.

    

 (M&K fastnade på en liten sten ;])
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0