London 2009.

Yes, så har vi varit i London!

Vi hade en fab resa, super trevligt.
Det gick bra att lämna älsklingarna, ingen gråt, bara några tårar från mig.

Vi bilade ner till Arlanda och när vi kom fram tog vi Tuben hem till The Onkens. Då Cilla var uppe i luften o jobbade så mötte Mark oss. Vi fick sova i deras rum, och han hade bäddat så fint och lagt handdukar på sängen, prydligt vikta och i samma färg. Snacka om att vi kände oss välkomna, vilken underbar man du har Cilla!
Vi stupade i säng och sov som stockar, iallafall jag & T som fick sova i sängen.
Jenny & Micke sov på en luftmadrass som luften pyste ur under natten, så de sov kanske inte lika bra som vi :)

På Torsdagen hade Cillis kommit hem då vi vaknade och fixat frukost till oss, vi åt den och sedan fick hon sova en stund och vi gick in till Hammersmith och shoppade lite :)
Sedan åt vi lunch på KFC, fräschade till oss och åkte in till Regent st. och shoppade, bla på Hamleys en enorm leksaks affär :)
Sedan tog vi en sväng på min favorit gata, Carnaby st och Mark mötte oss där. Och sedan strosade vi ner till Leciester Square och åt en LOVELY middag på Ciquititas (fel stavat?) och till maten drack vi Strawberry Margueritas, mmmmmmmmmmmm!!!
Efteråt gick vi på en pub innan vi for hem och stupade i säng :)

På Fredagen åkte vi till Camden och kollade, och sedan gick vi längs kanalen upp till UNDERBARA Primrose Hill, mitt favorit ställe i London. Den är en underbar park på en kulle med utsikt över London, sååå fint!
Där hade vi picknick och myste.
Sedan åkte J & M hem för J mådde inte riktigt bra :[
Jag, Tobbe & Cilla åkte till Hammersmith en sväng och sedan gick vi hem, då ringde J och sa att hon var sämre.
Så Cilla & J åkte in till akuten, det var så synd om henne :/ Men hon fick penicillin och sedan blev det lite bättre.
Stackarn, typiskt att bli sjuk och ha ont när man inte är hemma.
Medans de var på akuten gick vi hem till Mark och surrade lite, och när de var klara kom de dit och vi gick och åt en seeeeeeeeeeeeeeen middag på en trevlig Italian restaurant.
Sedan en sväng på en pub innan vi stupade i säng igen :p

Lördag, den stoooora shopping dagen! Vi åkte till Oxford Street, och shoppade super mkt.
När vi skulle äta lunch mött Mark upp oss, och vi åt lunch i Hyde Park.
Det var såååååååååååååååå varmt och kvavt, men super trevligt :]
När vi ätit lunch gick vi på New Look och shoppade, det var helt galet varmt där inne och galet med folk.
Sedan åkte Jenny & Micke hem, de skulle ha en Romantisk kväll för sig själv. De är sååå söta, och de är så kära.♥

Vi & Cilla & Mark gick upp till Regent St och shoppade lite mer, eller jag och Tobbe shoppade :]
Sedan tog vi en kaffe på Starbucks och tog bussen ner mot Big Ben och The London Eye.
Där tog de oss till en båt pub, men utsikt över båda Big Ben och London Eye, vi fick det bästa bordet trots att det var packat med folk :]
Det var nog det mysigaste på hela resan, I loved that pub!
Medans vi satt där började det regna, och det var det enda regnet på hela resan! Otroligt för att vara London.

Sedan tog vi Tuben till ett ställe som heter Brick Lane, en känd gata med en massa indiska restauranger.
Vi gick till the no 2 best in UK! Och det var helt LOVELY mat, den bästa jag ätit!
Men det var otroligt varmt och stimmigt där inne, men maten vägde upp för allt det :]
Man fick ta med sig sin egen dricka, så det var en ny upplevelse för min man, han var chockad över att köpa med sig sin egen öl :]

Det som störde mig när vi var på restaurangen var att vid bordet brevid satt 2 hög gravida kvinnor och drack både öl & champange. Hm.

Well, det var en jätte bra resa. Tyvärr blev Jenny sjuk, så hon var inte på topp när vi var där nere :/
Men jag tror hon hade rätt kul ändå.

Tack Cilla & Mark för att ni alltid tar hand om oss så bra.
Utan er vore London ingenting, och man skulle missa så mycket!
Love you guys!!!

Vi hade det mysigt tillsammans, och det var mysigt att få rå om varandra jag & Tobbe ♥
Men det bästa var nog att få träffa barnen igen, Alex blev lite blyg med Sebbe rusade in i mina armar. mammas älsklingar :)

Nu, bilder:

  Piccadilly Circus!

   

 


   

   

 






Och Tack till våra underbara barnvakter, vi hade inte kunnat åkt om ni inte ställt upp. Ni är guld värda!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken utförlig beskrivning av resan! Bra :) Det var verkligen en super-resa, minst lika bra som den första Londonresan vi gjorde.. kanske lite mer romantiskt den här gången ;) Synd som sagt att man inte var på topp fysiskt, men jag hoppas att det märktes att jag hade det hur bra som helst i alla fall, o jag hoppas också att jag inte drog ner tempot eller humöret i gruppen!



Vilket bra gäng vi är - vi 6! Tack för sällskapet :) Kram kram

2009-09-22 @ 12:43:25
Postat av: Anna

Wow, ni verkar ha haft det toppen! (Förutom att Jenny blev sjuk såklart) Hoppas vi kan ses på fredag så får du berätta mer! Kram, kram

2009-09-22 @ 13:00:57
Postat av: Cilla

Har bara 2 ord: KOM TILLBAKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-23 @ 00:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0