Alexander 1 år, 2009-09-09 ♥

Igår fyllde min lillprins Alex 1 år ♥
Kan inte förstå att han redan är ett år, min lill bäbis!
Det känns som igår som jag hade honom i min mage, och som igår som det var första gången jag såg hans vackra ansikte, och kände hans första andetag.
Samtidigt känns det som han funnits här hos oss jämt, vår lilla bäbis ♥

Det var en lyckad första födelsedag iallafall :]
T började lite senare så vi kunde sjunga hela familjen och fira Alex på morgonen.
Sedan myste vi, lekte, städade till, fixade tårtor och var ute i lekparken, jag och mina två älsklingar.

På kvällen hade vi kalas, och våra nära och kära var där ( de flesta, några hade tyvärr förhinder).
Alex blev uppvaktad med en massa presenter. Det slutade (och började) med att T fick öppna alla presenter :] tihi
Huvudpersonen var lite nyvaken och trött när gästerna kom, men det ordnade till sig efter ett tag :]
När tårtan kom fram blev han glad igen.
Vi klädde av honom i bar överkropp för att han skulle få festa loss o äta själv, men guess what?!
Alex är inte riktigt som andra barn, han ville inte äta själv.
Så mormor & morfar matade honom, och han åt upp nästintill hela tårtan, sedan stod hans mage rakt ut som en boll ;p
Vi hade gjort en liten egen tårta till Alex & Sebbe, och en American Blueberry cheesecake till oss andra :]
Tyvärr åt Sebbis endast upp godiset på tårtan :) Han & Alex är verkligen motsatta när det gäller kakor & mat, man får tvinga Sebbis att äta medans man får gömma undan maten för Alex om han ska sluta äta, hahah.

Det var en lyckad första födelsedag för vår lill prins.

Tack alla underbara som kom och uppvaktade honom, tack för alla sms och alla hälsingar ♥
Och Tack moster Cilla & uncle Mark för de fina presenterna, han var så fin i skjortan på kalaset :]

     ♥



    

  

Idag har Alex lekt med sina nya leksaker, och kört sin nya radiostyrda traktor alldeles själv :]

 

 *Duktig darling* ♥

I eftermiddag ska vi ut o kolla på ett renoveringsobjekt. Börjar bli less på att kolla på hus nu, när ska vi ha turen?
Och när vi väl hittade ett perfekt hus, då gick det åt skogen :(
Well well, ha en bra dag!!!


Kommentarer
Postat av: Solmaz

Åh vad mysigt ni verkar ha haft. VAd duktig du är på att baka.. Men jag hade velat sett blåbärs-cheescaken. Det låter himla gott =) I love cheescake... hihi..

2009-09-10 @ 17:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0