Vi bröt den gyllene regeln!

Inatt gick vi ifrån en av våra absoluta regler, för första gången sedan vi fick barn.

Vi har aldrig låtit barnen sova med oss på natten (förutom när de var nyfödda, men det räknas inte.), vi tycker att de ska lära sig att man sover i sin egen säng.
Om de vaknar och vill komma in till oss på morgonen är det okej, men på natten då får man sova i sin egen säng.
Men inatt bröt vi alltså för första gången denna regel.

Alex vaknade runt 22.30 igår, och skrek som kniven satt i honom. Vi gick in och tröstade honom och gick ut som vanligt. Men han somnade inte om, som han alltid gör annars.
Så vi gjorde oss klara och gick in för att lägga oss, redo för en natt med lite sömn.
Vi lyfte upp honom, och han tok pruppade och rapade. Och då förstod vi att lill älsklingen alltså hade ont i magen.
- Ska han få sova med oss? frågade T.
- Ja, han får sova med oss.
Så vi tog med hans kudde och hans snuttis också fick han sova mellan oss.
Och guess what... han somnade super snabbt och sov sedan utan ett ljud på hela natten. Myyyyys! :]

Men men, det var en engångsföreteelse. Visst är det super mysigt med barn i sängen, men jag tycker ändå de ska lära sig att man sover i sin egen säng på natten.
Annars kan de bli som jag, som sov med mamma och pappa tills jag var... vågar man säga detta??? TOLV ÅR!!!

***

Well... igår var en S-K-I-T dag, jag är glad den är över. Idag är en mycket bättre dag:)
Nu ska Alex få lite lunch, sedan ska vi gå till Bosvedjan på babysång, och efter det ska vi vandra ner till mitt jobb för ett lönesamtal.

Ha en bra dag!

Ps. JENNY, Grattis på namnsdagen. Jag visste att du hade namnsdag, men jag menade de som bor i vår lägenhet :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0