Svinis vaccination nr 1.


I dag var vi då och vaccinerade Sebbis mot svinis, dos nr 1.

Han var förväntansfull och såg fram emot att leka lite innan vaccinationen.
När vi kom fram möttes vi av en skylt att BVC bytt lokaler, till våning tre.
Så vi tog hissen upp, och letade oss in i de nya lokalerna.
Väl framme fick vi fylla i en vaccinations lapp, och Sebbis hann leka typ 2 minuter innan det var vår tur.
I vanliga fall brukar vi gå till E-L men nu var det en annan tjej som skulle vaccinera Sebbis.
När hon hämtade oss blev han stel som en pinne och super duper blyg.
Han fick sitta i mitt knä och hon visade honom den lilla sprutan, han sa inte ett ord utan tittade bara på sprutan, när hon stack honom fyllde hans ögon med tårar, men han sa inte ett pip.
När vi sedan gick ut fick han en tablett ask utav mig och jag frågade honom om det gjorde ont.

- Ja lite, det kändes inte som en mygga bet mig (som jag sagt till honom :p) utan som när getingen bet mig i Solberg.

Sedan var allt frid o fröjd igen, mammas lilla duktiga kille. ♥

Och ikväll har han varit som vanligt, ingen feber och ingen svullnad. Skönt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Va duktig Sebbe är!! Ojojoj.. jag måste få träffa småkillarna nåt, det var ju jättelänge sedan sist! :(

Kram

2009-11-04 @ 09:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0