Mitt hår... det faller av!

Det började sakta när jag började amma, sedan blev det mer när jag slutade äta pasta o potatis och nu när jag slutat amma så är det fruktansvärt.
Det är hår överallt, om jag rör mitt hår så lossnar stora tussar.
Det är läskigt, och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
Jag vill inte tappa allt mitt hår, men just nu är det livlöst, glanslöst och tunt, och det verkar aldrig sluta!
Jag har sparat mitt hår i snart 2 år, och jag vägrar klippa av mig det nu. Jag älskar mitt långa hår, men snart finns det ingenting kvar.
***

Nu tänkte jag sätta mig en stund på balkongen, behöver lite sol på min alvedon vita kropp.

...eller inte nu vaknade precis A.

Kommentarer
Postat av: Maria och Kipper

Samma sak hände med mig. Det började när jag gick ner 21 kg och fortsatte vid grav. och amning. Det var 7 år sen nu och fortfarande tappar jag massor!

Som tur är så kommer det nytt hela tiden men jag tappar så mycket att städerskan på jobbet undrar:)Vill heller inte klippa mig...

Har tyvärr inget råd till dig.

/Maria

2009-05-14 @ 12:55:33
URL: http://goodkipper.blogg.se/
Postat av: Solmaz

Första året när jag flyttade till jkpg tappade jag jättemkt hår i ca 5 mån.. vaknade med hårtussar i sängen o började drömma om att bli flintis.. till slut var jag till en läkare, men de hittade inget fel på mig.. O sen helt plötsligt slutade hårtussarna falla... vet inte vad det beror på.. men viktminskning kan vara en orsak!

2009-05-14 @ 19:05:38
Postat av: en som bryr sig oxå

GÅ omedelbart till hälsokost o köp vitaminer för håret!!!!!

2009-05-15 @ 08:54:43
Postat av: Ida-Marie

Vi satt och pratade om detta på jobbet i fredags och en av mina kollegor tappade också massor med hår efter att hon slutade med pasta och potatis samt gått ner några kilon i vikt. Ja skaffa vitaminer!!!

2009-05-16 @ 20:51:13
URL: http://mimmpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0