Sittvagns premiär.

Igår hämtade vi upp sitt delen från källaren och lade ner liggdelen där istället.
Det var ett stort sting av vemod i hjärtat att byta till sittdelen, då är det ju defenitivt att Alex börjar bli större :[
Men men, han får nästan inte plats i liggdelen längre, så det är bara att inse faktum. Även om det smärtat i mamma hjärtat att tiden går så fort!
Så idag blir det sittvagns premiär på prommisen till babysången.
Hoppas den är lika poppis som liggvagnen, då behöver man bara lägga honom och börja gå så somnar han på en sekund.

Rensade även ur Alex byrå igår, lade undan alla 62 kläder, några 62/68 och några enstaka 68.
Han kan fortfarande ha det mesta i strl 68, iallafall o tröjor o bodys, men byxorna blir alldeles för korta.
Det är oxå jobbigt, att lägga bort små kläderna o byta ut mot större storlekar.
Det är svårt o förklara, ni kommer förstå när ni själv är där.
Det var inte samma sak med Sebbis, då såg man fram emot alla framsteg o ville att han skulle sitta, krypa o lära sig gå fort fort fort!
Men nu, nu vill jag bara stanna tiden med Alex, vill att han ska vara bäbis länge.
Speciellt när T säger " ja nu får vi väl sälja liggdelen, den ska vi inte ha någon mer gång".
Well well, jag har sagt det förut, jag är inte klar, inte ännu, jag får övertala honom om några år, då hans bebis längtan börjar komma igen :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0