Otäcka eksem, akut läkartid!

Alex har sedan i början av Februari haft otäcka eksem på sina kinder. Det började med att de blev röda och efter ngr veckor blev det som sår.
Vi var till BVC förra veckan, och fick rådet att smörja med hydrokortison i 4 dagar och sedan med en fet mjukgörande salva. Det blev lite bättre med hydrokortisonen men så fort vi slutade så kom de tillbaka, och nu är de värre än någonsin.
Det ser nästan ut som att han har super svår acne på båda kinderna. och imorse var det vattenblåsor som sprack och det ser så otroligt otäckt ut. Tycker sååå synd om min lilla älskling.
Jag försöker badda med lite vatten, men det verkar göra ont på honom. Det var så hemskt imorse, så jag kunde inte annat göra än att gråta, man blir så maktlös. Min lilla bäbis!

Så idag fick vi en läkartid så vi kanske får veta vad det är. kl 10.45 skall vi vara där. Håller mina tummar på att vi kan få någonting som ger svar på vad det kan vara, samt att vi kan få någon salva eller liknande så det försvinner.

 Kinden igår kväll.

 Kinden imorse.


Humöret är det iallafall inget fel på, min stackars lilla älskling. Med vattenblåsor på höger kind. :[

Kommentarer
Postat av: Malin

Stackarn, det är riktigt jobbigt de där, man vet inte riktigt vad man kan göra. Min lille knodd ha lite lindrigare problem men överallt på kroppen förutom i ansiktet. Men hoppas han får ngt hjälpande nu..Sköt om er :)

2009-03-03 @ 11:16:15
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/malin
Postat av: Fanny

Vilket gulligt kort, trots eksemen :)

2009-03-06 @ 23:45:57
URL: http://effet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0