PLOGNINGEN AV SUNDSVALLS TROTTOARER OCH GÅNGVÄGAR!!!

Jag är såååå himla irriterad!!!!!
När jag skulle gå till Babysången tidigare idag (lämnade mitt hem strax före 12) så hade de inkompetenta människorna som plogar sundsvalls gator men INTE gångvägar varit ute igen!!!
De hade så fint plogat alla bilvägar mellan Trafikgatan och Bosvedjan men inte trottoarena eller gångvägarna.
NEJ, istället för att ploga trottoarerna så hade de inkompetenta idioterna föst upp all snö de plogat från vägen upp på trottoaren så det var OMÖJLIGT att gå där, det var nämligen ca en meter djupt med snö och is!!!!
Så alla som var ute och promenerade och främst alla med vagn eller rullator fick gå MITT I VÄGEN FÖR ATT DET INTE FANNS NÅGON TROTTOAR ATT GÅ PÅ!!!!!
Och på de få ställen där trottoaren var lite plogad så var det istället en hööööög vall när man skulle in på gångvägen som man då blev tvungen att lyfta vagnen över.
Jag blir sååå irriterad!!!
Hur många människor är det inte som är ute och promenerar, och hur många har inte barnvagn och rullator???
Tänk de som inte har någon bil, ska de tvingas vara inne en dag då det snöat bara för att de inkompetenta idioter som plogar sundsvalls gator inte kan sköta sitt jobb ordentligt??????????????????????????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0