Bajs.

Ja just nu är det mycket bajs som cirkulerar i mitt liv. Då syftar jag på Sebbes potträning. Jag tycker att det är sååååå svårt. Jag vet inte hur jag ska få honom att vilja BAJSA på toaletten eller pottan. Jag vill heller inte pusha för hårt så det blir motsatt effekt, det borde finnas handböcker på hur man ska göra!!!!
Jag försöker få honom att bajsa i toaletten genom att låta honom gå utan blöjor eller byxor, men då kommer det på golvet, inte kul.
Så då får han istället ha kalsonger på sig, så då fångas iallafall bajset upp där och inte hamnar på golvet. Och det tycker han är obehagligt, så vi hoppas vidare att han kanske väljer att gå på toaletten...

T och jag pratade häromdagen hur häftigt det är att få lära en liten person allting som är rätt och fel.
Att det är vi som skall uppfostra honom och visa honom vad man får och inte får göra.
Också pratade vi om hur otroligt duktig Seb är på att prata, ända sedan han lärt sig prata så har han verkligen pratat rent. Man förstår varenda ord han säger, det säger tillochmed dagis fröknarna, och det är super kul :]

Jag har iallafall gett Alex banangröt de två senaste kvällarna ca en timme innan sista amningen, han får inte i sig så mkt gröt, men en del iallafall, och det verkar fungera, för han har sovit ända till 06 båda nätterna :]

 Mina älsklingar ♥

Nu äter Seb en glass o kollar på barnkanalen, A har nyss ätit och sovit i ca 1,5 timme. Jag har städat lite och dammsugit och nu sitter jag här en stund. Jag trivs mer o mer med att vara hemma, vill verkligen inte tillbaka till jobbet, tur jag inte ska tillbaka förrän Januari 2010 :] Det enda jag saknar är mina arbetskamrater.
Ska träffa dem bästa ikväll, då vi ska hem o kalasa hos C som fyller "23" imorgon :)









Svar till Soliz: Nej jag lagade väldigt lite mat innan jag fick barn. Men sedan man fått barn så är det ju liksom ett litet liv som man måste fylla med mat, samt att det blir mer ekonomiskt och när man bantar är det ett måste att laga egen mat, så man vet vad som är i :)

Kommentarer
Postat av: Solmaz

tack för svaret:) känns som att alex blivit lite mer lik seb?!

2009-01-26 @ 20:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0