The morning from hell...

Ja så kan man lungt sammanfatta min hemska morgon! Jag är så trött just nu och lär väl bli tröttare ikväll.

Alex har en ful ovana att vakna prick 05.15 varje morgon. Och han brukar då amma (enda gången på dagen, är nog inte så mkt mjölk där längre...) och sedan somna om.
Men inte imorse... han åt och sedan grät han, grät och grät som efter en stund övergick i gällt skrik.
Jag försökte amma honom mera, men nej då bet han mig bara (aj sååå ont!), jag försökte gå runt med honom, ge honom nappen, men han blev bara ledsnare och galnare ju mer jag tröstade.
05.55 gick T upp, och vid det laget så hade ju A lyckats väcka Sebbe... så då kom han oxå in till oss. Då blev Alex glad i 2 sekunder innan han började gråta igen, så mycket så Sebbe höll för öronen.
Det enda jag kunde göra var att låta honom ligga mellan oss i sängen, och sedan lade jag han i hans säng o slog på hans mobil. Det spelade ingen roll vad jag gjorde för han grät bara ändå.
Snacka om att känna sig totalt maktlös, förstod verkligen inte vad som var felet.
07.30 fick Sebbis sin morgonvälling och vi drog upp rullgardinen, och då var det som att trycka på en knapp.
Helt plötsligt gick han från gallskrik till att visa upp de underbara risgrynen i världens största leénde.

Jag förstår verkligen ingenting, undra vad det var med honom imorse. Nu sover han iallafall i babyskyddet, och nu ska jag ta en prommis ner på stan har en massa ärenden. Men egentligen skulle jag oxå vilja sova... snark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0