"Mamma mu är packad!"

Så var vi då till doktorn o gjorde ett pricktest idag, A reagerade varken på ägg eller mjölk så det kändes ju super duper skönt :]
Doktorn sa att eksemen är "Atopiska eksem", som kan komma utav tex kyla (vilken det var när hans eksem började blossa upp, det var ju då det var -15 i ca 3 veckor...), kläder eller bara att han har eksem känslig hud.
Så det enda vi kan göra är att smörja, smörja, smörja och smörja.
Förhoppningsvis växer det bort, men när eller om vet man inte. Det brukar bli bättre på sommaren, men komma tillbaka igen på vintern med kyla och torr luft.
Så nu har vi fått recept på en stor pump med hydrokortison så vi kan smörja honom.

Så ikväll körde vi vällingpremiär, han slukade i sig nästan 200 ml. Och somnade utan ett ljud, får se hur det går inatt.
Nu måste jag gå o pumpa, har ju inte ammat sedan 9.30, så jag har lite överflöd i boobsen :)

I eftermiddag har vi förövrigt varit ute o firat Pontus, Sebbis fick Labanfilmen av Carro och Mamma mu & kråkan av Kenth.
Han sa ett skönt citat oxå precis innan vi skulle gå " Mamma mu är packad".
Carro och jag vred oss utav skratt, men han menade ju bara att filmen var nerpackad i väskan :]

Nu längtar vi tills imorgon, då det efter x antal sms om var, hur och när vi ska träffas tillslut bestämdes kl 10 på Barista.
Efter alla sms jag skickat idag blev jag tvungen o fylla på telefonen oxå... haha :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är ju verkligen jätte jobbigt me de där eksemen. Vi ha fått samma "diagnos" om Iwar =( Men man tycker så synd om de små livet när problemen är som värst.

Sköt om er !

2009-04-01 @ 23:25:24
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/malin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0