3800 g!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wow vad stolt jag är över vår lilla Alexander.
Vi var på läkarbesök idag samt vägning för att se hur mycket lille A gått ner eller upp i vikt.
Var lite nervös inför det, eftersom Sebbe gått ner 15% av sin vikt när vi vägde honom på samma läkarbesök.
Vi blev då inlagda, för han inte kunde suga riktigt, han blev sondmatad och stucken i foten o lite överallt.
Det var nog bland det värsta jag varit med om, jag har nog aldrig känt mig som en sämre mamma än just då, eftersom jag inte ens kunde ge min lilla son ordentligt med mat!
De flesta barn, för att inte säga typ alla nyfödda barn går ner i vikt sin första levnadsvecka men inte så mkt som Sebbis.
Så anyway... idag när vi alltså var på läkarbesöket och vägde vårt lilla matvrak så visade vågen på 3800 g!!!!!
Vår lilla prins hade alltså ökat 130 g på 6 dagar, helt otroligt!!!
Barnsköterskan var riktigt imponerad, och överraskad och berömde mig och tyckte jag var en duktig mamma, när man får höra nåt sånt av folket på BBH (som annars alltid är en smula otrevliga bara för att vi är unga..) då känner man sig riktigt stolt, och som en bra mamma :] hihi

Och det behöver man just nu, då man ständigt går runt med en stooor klump i magen, och ett dåligt samvete för älskade lilla Sebbis.

    


Ps.Idag ramlade äntligen A's navelsträngs-stump av, den har varit lös ngr dagar så man knappt vågat sätta på blöjan...

Sebbis sa förresten idag: Jag tycker om MIN bebis, hur mycket som helst, han heter Alesander. *Hjärtat*


Kommentarer
Postat av: Mr and Mrs Onken :)

Congrattis (Marks swenglish, ha ha)!! Ahhhhhhhhhh vilken gullis!!!!!!!!! Ses snart mina alskade systersoner och syster och svager! puss och kram auntie and uncle

2008-09-15 @ 21:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0