Kaskad kräkning samt arbetslös.

Dag 4 på min "diet", enligt vågen minus 2 kg, men känns inte som det stämmer...
Syndade dessutom igår då mitt godisbehov blev för stort med ngr bitar mörk 70% choklad, yummie.

Idag hade jag rätt god tid på mig på morgonen, men självklart händer det något som man verkligen inte har tid med just då.
A kaskad kräktes över hela sig och babysittern, det var som en fontän, stackars lilla älskling,
men efteråt så log han bara ♥
Det var bara att springa in med honom i badrummet och snabbt tvätta av honom all spya i handfatet, han såg en aning förskräckt ut över det lilla snabb-badet men han blev ju ren iallafall.
Sedan var det bara att torka honom, och det tar ju sin lilla tid att torka torrt i alla små veck som lill tjockisen har :)
Sedan klä på honom, borsta Sebs tänder, klä på honom, fixa en mega snabb sminkning på mig och borsta håret, klä på Sebbis sina ytterkläder inkl fingervantar som är sååå kul när man är stressad.
Klä på A sin overall (som tyvärr snart är för liten buhuuu) och mössa och spänna fast honom i babyskyddet.
Sedan klä på mig mina kläder+ytterkläder, slängde på mig en mössa idag då jag inte hann fixa håret.
Puh, som alltid får man andas ut lite de få sekunderna man står i hissen.
När jag kom ut så var det ju svinkallt, nollgradigt och självklart is på rutorna så där gick ytterligare ngr minuter.
Sedan körde jag som en galning till dagis och lyckades bli bara 4 minuter sen, det tycker jag är ganska bra jobbat med tanke på att A kräktes 08.37 och jag var uppe på dagis 09.04.

Oh lord, så ser min fina morgon ut, och oftast alla andra oxå, men det är ännu mer bråttom de dagar jag går upp :)
Fast å andra sidan så kaskad kräks ju inte A varje morgon heller :] Och att jag sedan är en tidsoptimist hjälper kanske inte heller haha.

Nattens sovschema för den som är intresserad (ungefär ingen...):
Somnade vid 23 snåret.
Vaknade 03.40, åt lite o somnade snabbt men vaknade så fort jag lade honom i sängen. Tillslut fick jag honom att somna vid 04.30, då sov han i 50 minuter innan han grät, han fick då komma över till mig i sängen (jag vet borde vara konsekvent som med Sebbe men jag är så trötttttt) och sov ända till 07.40!!! wihooo.
Sebbis vaknade 07.10 :)

Förresten så måste jag prata med dagis-chefen (vet att alla förskolelärare vill att man inte ska säga dagis, men sorry det sitter i sedan förevigt så jag kommer fortsätta säga det även fast det finns en läroplan som vi förresten fick göra grupparbeten om på föräldrarmötet... funny ;]) om att Sebbis ska få byta avdelning.
Jag vill verkligen det, då han är äldst av alla på sin avdelning, den yngsta är född 2007-07-31, och hur kul är det för Sebbis. Det känns som han behöver mer stimulans för att komma framåt i sin utveckling, plus att han slutat sova middag medan alla andra på avdelningen sover.
Det tråkiga är att fröknarna på hans avdelning verkligen är super, gillar dem sååå mycket, men man kan ju inte hänga kvar bara för det, nu tror jag ju inte att vi får byta avdelning men jag ska framföra mitt önskemål iallafall.

Oooops vilket långt inlägg, men man får passa på medans A sover, han vaknar väl snart o ska äta :)

Måste bara berätta att jag börjar få riktigt ont i magen, nästa Fredag är sista arbetsdagen för T sedan är han arbetslös.
Hur kul känns det, två små barn jag är mamma ledig och han är arbetslös.
Vi ska dessutom kolla på ett hus som verkligen ligger perfekt och verkar perfekt för oss på Tisdag, och det kommer säkert vara perfekt oxå eftersom han inte har nåt jobb, och vi alltså inte kan köpa det då :[ Buhhuuuu.

Det ser mörkt ut nu....

Kommentarer
Postat av: C

Men lilla gumman, då får ju Tobbe vara pappaledig och du är ju alltid välkommen tillbaka till jobbet...... Är så tråkigt här, ingen som terroriserar en (förutom Å....) hehehehe

2008-10-23 @ 12:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0