"Jag vill ju vara med dig mamma"

Min lilla älskling har helt plötsligt blivit mamma sjuk, han har aldrig tidigare protesterat mot att gå på dagis, men nu sedan A kom till världen så vill han inte gå på dagis längre.
I morse när jag lämnade honom sa han
- Jag vill ju vara med dig mamma.
Sedan klamrade han sig fast i min famn, usch då vill man bara ta med honom hem igen.
Men jag vet ju att när jag väl lämnar honom på dagis så älskar han att vara där, och har så såå roligt.

Igår var jag på föräldrarmöte på dagis, så det var första gången grabbarna var hemma själv med pappsen.
Det hade gått bra, de hade somnat båda två på soffan, så han fick det lätt för sig.
Ibland önskar jag att T bara fick vara hemma en dag med barnen så kanske han skulle se att det inte bara är som att vara ledig o pilla sig i naveln.
När han kommer hem från jobbet suckar han och gäspar, och klagar på hur jobbig hans dag varit och hur trött han är.
Och att jag minsann inte gjort någonting när jag bara varit hemma med pojkarna, och varit ledig hela dagen.
Nej men just det, jag gör ju ingenting, jag sitter ju bara rakt upp och ner och tar inte hand om två små barn...
Don't take me wrong, jag älskar att vara hemma med mina älsklingar det är underbart, men att säga att jag inte gör någonting och att det är som att vara ledig, det gör mig bara irriterad.

Jag är dessutom uppe på natten med A och matar och grejar, medans T får sin nattsömn.
Om T fick som han ville skulle förresten A sitta fast vid mina bröst dygnet runt, för så fort A gråter så säger han:
- Han kanske är hungrig.
Yeah right, han åt för 30 minuter sedan, men ja lilla älskling han kanske är hungrig... för det är ju bara då han gråter.... eller hur var det nu? :]

Jag mailade min kära inspirationskälla igår, då jag börjar känna mig aningens desperat. Någonting måste göras, och det snart. Jag mår illa av att se mig själv, och jag vill verkligen inte se ut såhär längre.
Jag fick till svar att jag kunde köra på en light variant av LCHF medans jag ammade, eftersom man självklart inte kan hårdköra då, och därför så är det bestämt att på måndag inför jag LCHF mat i mitt liv igen! :]
Inser att jag kommer behöva laga dubbla middagar, eftersom det enda lilla Sebbis vill äta just nu är pasta och ketchup.
Men det gör inte så mycket :]

Nej nu ska jag passa på o duscha då lilla A sover, han blir förresten 5 veckor idag :]

Kommentarer
Postat av: Veronica

Gud vad jag känner igen det där! Min karl säger exakt samma sak!

2008-10-14 @ 12:34:34
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: mamma

Snälla Matilda, börja inte med den där maten igen när du ammar, du är så FIN!!! som du är, jag brukar titta på dig i smyg-du ser så varm o moderlig ut, precis som en mamma ska se ut. Unna dig att njuta nu när du har två barn att ta hand om, ät gott och fika. DU VET JU ATT DU KLARAR AV ATT BORT KILONA SEDAN- MEN VÄNTA TILL AMNINGEN ÄR KLAR- HÄLSAR mamma som bara vill dig väl.

2008-10-14 @ 21:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0