Jag måste nog bli blondin igen...

Imorse när vi skulle äta frukost skulle T ta ut brödet ur frysen, då han öppnade dörren droppade det vatten ur frysen.
Hmmm hur hade det kunnat hända, att frysen råkat stängas av???

Självklart hade jag min smarta lilla blondin varit där och avstängningen av frysen var mitt smarta lilla verk.
I torsdags när T var på fest så skulle jag ta ut mineralvatten ur kylen, då lyser det en röd lampa som det står "alarm" på, hmmm vad kan det vara funderar jag på, så jag trycker av alarmet så det står på off istället för on, sedan tänkte jag inte mer på det...
Förrän idag då vi skulle äta frukost och ALLTING som vi hade i frysen blivit förstört.
Smart Matilda, riktigt bra gjort :]  

Anyway igår var vi ute på IKEA och skulle köpa våra sängar, vi gick till sängavdelningen och sa vad vi ville ha, inga problem allt gick smärtfritt... trodde vi.
Men när vi skulle hämta ut bäddmadrassen så fanns de inga kvar, det var nämligen ett saldofel i systemet, så det stod att det fanns en kvar, men egentligen var det slut... kul.
Men det var inte så mkt att göra, eftersom vi hade släpvagn igår så fick vi ta med oss resårmadrasserna hem och skulle åka ut o hämta bäddmadrassen idag då de skulle få in 17 st.
T åkte ut till 11.30 imorse och skulle hämta den så vi kunde montera upp den idag, men gissa vad, de hade endast fått in 6 st istället för 17, och de var redan slut... kul.
Så imorgon blir det till att hänga på låset så att vi äntligen kan börja sova i våra nya sängar som nu står o tar en massa plats i hallen.
Det är så typiskt vår otur...

Nu sitter vi i soffan, ska snart äta en kanelbulle, det är ju faktiskt kanelbullens dag idag :]

Ps: Tusen tack mamma för bidraget till sängarna, och till LEE tack för all hjälp igår, ni är guld värda! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0