Alexander Bror Harrys dop!

Idag har vi haft dop för Alexander Bror Harry Nordström.
Det har varit en jättefin dag, med en super fin dopceremoni.

All vår släkt var där, och några vänner oxå :)
Mamma och Svärmor hade ordnat så fint, lagat all mat och fixat allting inför dopet, ni är två änglar!
Mamma hade även gjort ett fint dopblad med alla psalmer i, så fint.
Min kusin Mia sjöng "Himlen i min famn", så otroligt vackert.
Jag tror jag grät mig igenom dopet, glädje tårar och tårar för jag blev så rörd.
Pontus, T's lillebror blev Alexanders fadder, och han hade tillsammans med en präst skrivit världens finaste vers.
Det var nog det finaste på hela dopet:

Att få ett litet Gudbarn, är en gåva och en ära.
Att man är så betrodd, att stå ett liv så nära.
Man länkas till varandra, genom ett band av Gud.
Så själsligt är man nära fast man sällan ses.
Ett gudbarns liv man följer av omtänksamma skäl,
för man har fått sin uppgift, att se till barnets bästa.
Och även i det tysta, finns det alltid kvar,
att man något särskilt känner för de gudbarn som man har.

Efteråt var det paj och tårta och presentöppning.
Tack alla rara och underbara släktingar och vänner för alla fina presenter och för att ni ville närvara vid vår underbara Alexanders dop.
Ni gjorde hans dop till ett minne för livet.

 Micke o Jenny.
 Sebbis, Pontus, Jag, Alex och T.
 En nydöpt Alex och prästen Sten.
 Busarna Wilmer o Sebbis som leker.
 Familjen

 Jag och hjärtat.

 Morfar och huvudpersonen.
 Pontus och Alex

 Cillis, mormor och Sebbis.
 Utslagen liten huvudperson efter en lååång dag :)

 Världens finaste storebror!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Världens finaste familj, det är ni!! Puss

2008-11-24 @ 00:15:32
Postat av: Jenny

Ja, det var verkligen en fantastisk dag! O man blir bara mer o mer kär i Sebastian o Alexander :) Ni är en så otroligt fin familj! Kram

2008-11-24 @ 10:30:47
Postat av: Maricel

Hej! Kul att allt gick så bra och var så fint. Hade gärna varit med! Vad fin Sebbe är då i fin-kläderna haha! :D Hälsa familjen! Kram / Maricel

2008-11-24 @ 11:32:23
URL: http://mariceleriksson.blogg.se/
Postat av: Solmaz

Kul å höra att allt gick så bra! Verkligen ledsen att jag inte kunde vara där. Du har verkligen världens finaste barn mattis! Love them! Saknar dej o saknar dem massor!

Kraaam

2008-11-24 @ 20:55:22
Postat av: IdaB

Ja nog e hn hur söt som helst eran Sebbis!!!

O inte att glömma lilla A heller för den delen!!! :D



Kram på er!

2008-11-24 @ 21:03:36
URL: http://www.backeus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0