Trött...

Är så obeskrivligt trött ikväll.
Det har varit en otroligt vidrig dag idag.
Det började med att jag försov mig så T och S blev försenade, sedan mådde jag dessutom illa hela dagen. Och icing on the cake var även att på jobbet så var det så otroligt mycket att göra, så mitt huvud värkte, och hade någon sagt ett enda ord fel till mig så hade jag kokat över.
När skall toppen börja plana ut sig, när skall vi få mer personal, och när ska JAG LÄRA MIG ATT SLUTA STRESSA?
När ska jag lära mig att sluta ha en sådan prestation ångest, och börja tänka på mig själv istället.
Önskar verkligen att jag kunde sluta stressa, att jag bara kunde göra allting liiiite saktare, men jag vet inte hur man gör.... Ända sedan jag började jobba på Folksam så har jag alltid arbetat till 210%, gjort mitt bästa för det har min mamma lärt mig att man ska göra, men hur hårt ska man pressa sig själv, vart går gränsen och när vet man att den är nådd, förmodligen när man redan passerat gränsen, och då är det försent...

Jag vill även säga GRATTIS till min underbara kusin Jenny, som idag fått FAST ANSTÄLLNING, Grattis Grattis Grattis min älskade "syster", det är du verkligen värd efter alla år av stress och slit! *Kraaaaam*

Kommentarer
Postat av: hallongrottan

Marängen!!! Du vet att du gör ett otroligt bra jobb + att du livar upp stämmningen på kontoret (fast du driver med mig.....) men det gör inget för det är det värt att få jobba med en så trevlig liten människa!!!!! Och det är verkligen kul för Jenny men nu kan hon väl inte maska med träningen så mycket längre!!! Eller hur!
-stalkern

2008-01-14 @ 21:45:55
Postat av: Jenny

Tack så mycket Matilda! Det känns verkligen underbart att äntligen kunna slappna av (eller strama till sig o börja jobba ordentligt) ;) När det sedan gäller dig så måste du som du skriver, försöka stressa ner.. Båda våra mammor har hela sina arbetsliv stressat o pressat sig själva, men vad har dom fått för tack? Nä, var rädd om dig Matilda, om inte annat för Bulis o Tobbes skull! O du "Hallongrottan" - jag vet mycket VÄL vem du är.. o bara för att du studsar runt o spanar på karlar på Helex hela dagarna betyder inte det att du maskar mindre än mig ;p

2008-01-15 @ 08:03:34
Postat av: Eva

Låter inte alls bra. Jag har själv stressat och blivit sjukskriven pga. det. Att vara en "duktig flicka" är det ingen som tackar en för, speciellt inte ens arbetsgivare. Du har inte möjlighet att få hjälp att hantera stressen via jobbet? Jag fick hjälp av jobbet, och det blev min räddning. Du får inte glömma att du är ung, och man ska hålla hela arbetslivet. Det är bättre att man lär sig tidigt hur man ska hantera stress, för det kommer allt att finnas i arbetslivet.

2008-01-15 @ 13:40:48
URL: http://www.evanpevan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0