Barnens Bibel.

När Sebastian döptes fick han Barnens Bibel utav mina morbröder och mostrar.
Jag försöker läsa ur den för honom lite då och då, men han har aldrig varit särskilt intresserad.
Jag vill ge honom samma sak som min mamma gav mig då jag växte upp,den trygghet som finns i vår  tro.
Jag är inte sjukligt troende, men jag tror. Jag tror det finns någonting som är större och mäktigare än oss.
Jag behöver den tron att luta tillbaka mig på, när saker går bra vet jag vem jag skall tacka, samma sak när det  är någonting som går emot mig, eller när jag har det jobbigt så vet jag vem jag skall vända mig till.

Hursomhelst, ikväll då jag sitter ihopkrupen i soffan kommer älsklingen springande med Barnens Bibel, och säger sedan "mamma läsa bok", så vi satt en stund och läste, och denna gång hann jag iallafall läsa om alla sju veckodagar innan han blev less, alldeles för lite bilder i den boken :)

                            

Men jag tänker inte tvinga honom att tro, för då vet jag att han inte alls kommer att tro. Han får själv välja vilken väg han vill gå, Tobbe tror inte alls på någonting, så han måste få välja själv, om han vill vara neutral eller om han vill vara troende neutral som jag ändå är::::

Jag är förresten sjuk idag, eller iallafall har jag varit hemma från jobbet, kom inte upp ur sängen imorse.
Kände igår att jag började må illa, jag fick ont i kroppen och i mitt huvud. Inatt kunde jag inte alls sova, jag mådde så fruktansvärt illa, jag kräktes aldrig men mådde extremt dåligt, Tobbe fick inte ens nudda mig, då kändes det som en stöt gick genom hela min kropp. Jag sov ända fram till 12.30 idag, och sedan har jag bara legat orörlig i sängen. Men när Tobbe kom hem med Sebbis från dagis så fick jag ta tag i mig själv, då han är o lagar bilen så jag måste ju ändå ta hand om Sebbis.
Jag mår lite liiite bättre nu, men jag mår fortfarande illa. Sover jag som jag ska inatt går jag på jobbet imorgon, annars blir det ännu en dag i sängen... suck.

Kommentarer
Postat av: Friday

Krya på dej vännen!

Kram¤¤¤¤¤

2008-01-16 @ 23:02:01
URL: http://friday1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0