Yum Yum that brings back memories.

Ikväll har jag bakat en kladdkaka, jätte mumsig blev den, egentligen borde vi städat som bara den, men vi fastnade i soffan framför Greys och sedan gick tiden.
Medans T var och handlade så slängde jag ihop en kladdis, ett mycket lyckat snilledrag :)



När jag lagt S, kom T hem från affären, då gjorde han kola, som nu står på kylning ute på balkongen.



Det är inte ofta man gör kola, nu var det flera år sedan. Men varje gång jag gör det så börjar jag småle för mig själv.
Jag tänker alltid på när jag och C var ensamma hemma när vi var yngre, så fort mamma åkte iväg så gjorde vi kola.
Hon gillade inte att vi gjorde det för "vi stökade ner i hennes fina kök", kanske också därför vi alltid gjorde det, dessutom är det yuuuuummmmiiiieee :)
Hursomhelst, när vi gjort det och precis var klar brukade vi alltid se henne komma gåendes nere i backen, då skyndade vi oss att torka alla skåpen och att städa undan så det var skinande rent. Men av någon outgrundlig anledning så hittade hon ändå alltid spår utav det vi gjort, och vi fick höra "Vad har ni gjort i mitt kök?". hihihi men roligt var det, och det är alltid roligt när man tänker tillbaka på det.

Jag kommer ihåg en gång när vi fick för oss att vi skulle göra daim, när vi kokat klart smeten skulle man släta ut smeten på en plåt och sedan skulle det stelna ett tag. När det stelnat klart stod det i det fiiina receptet att man skulle lätt kunna skära små bitar utav den fina daimen, men den var hård som sten. Jag tog i för kung och fosterland och det slutade med att daimen gick i hundra delar, och även in i min hand.
Jag har fortfarande kvar en liten daimbit i min högra handflata, den går inte att få bort, den har nu suttit där i 10 år :)

Kanske om vår älskade mamma låtit oss hjälpa till att baka,laga mat och städa så vore vi inte så värdelösa på det. hehehe :)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Ja, jag minns allt det som det var igår! Hi hi hi. Minns när vi hörde mammas skrämmande dundrande steg upp för trappan.

Jag vill också ha kola, mmmmmm. Tänk att dajmbiten sitter kvar än! :)

Vi ses på måndag!

puss och kram

2008-02-13 @ 13:03:50
URL: http://annacecilia747.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0