Trotsåldern och shopping::::

Hjälp!!! Min lilla ängel till son har nu kommit till den ålder vi fasat, nämligen TROTSÅLDERN.
Han lyssnar inte på vad man säger, han säger nej, aj, vill inte  mest hela tiden.
Man får inte kramas man får inte pussas. Han äter knappt någonting och sömnen är inte som den en gång var.
Ikväll åkte vi ut på BC för att kolla runt lite, och det blev så sent så vi bestämde oss för att äta där.
Vi beställde spagetti till hjärtat som han älskar.
Men innan vi får in maten så startar tredje världskriget, med skrik och krokodil tårar för att han inte får dricka sin juice innan maten kommit, tillslut får vi ge med oss för att alla runt omkring kollar på oss som att vi är dumma i huvudet.
När vi väl fått in maten så ska jag dela spagettin så han kan äta den, då blir han galen igen och skriker "INTE DELA MAMMA INTE DEEEELAAAA". Men what to do, jag måste ju dela maten för att han ska kunna äta.
Sedan är maten för varm och han tappar spagettin i sitt knä, då bryter kriget ut igen och tårar och skrik kommer, sedan ska han helt plötsligt inte ha mer mat osv osv osv. Ja det är bara att inse att min älskade lilla kille har gått in i Trotsåldern, det är bara att andas djupt och försöka göra det bästa av saken, man lär sig verkligen någonting nytt varje sekund när man är förälder.
Och man glömmer allt bråk när man får sig en stoooor blöt puss innan han ska somna, då smälter mammas hjärta och trotsen har sagt bye bye för idag.

Föressten så innan allt drama på matstället inträffade så tog vi en sväng på MQ, och jag provade 2 topar. Dumt dumt, jag kunde bara inte välja vilken av dem jag skulle köpa så jag blev tvungen att köpa båda :/
När jag kom till kassan fick jag dessutom en komplimang:
- hihi jag blev tvungen att ta båda jag kunde inte välja
- ja så är det när man är söt och passar i allting, svarade expediten.
Ibland är det verkligen kuuuul att shoppa :]

 

Kommentarer
Postat av: Cilla

Ja men det är ganska kul att se att Sebbe har sin egen personlighet också och inte BARA lyder hela tiden! Hi hi.

Kram

2008-02-28 @ 00:56:36
URL: http://annacecilia747.blogg.se
Postat av: IdaB

Mmmmm visst e det underbart *s* Theo har alltid varit så o e 10 gånger värre nu!! *lovely*

2008-02-28 @ 12:24:33
URL: http://backeus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0