Tar det riiiiiktiiiiigt lugnt...

Idag tar vi det bara lugnt jag och min lilla hjälte. Hans feber har gått ner och han är mycket piggare, har tom hunnit riva ur lite jord ur en blomkruka. Det enda jag gjort idag är, välling,gröt,frukost,diskat och slängt in en tvätt.
Annar försöker jag bara varva ner så min mage skall komma till rätta, vill gärna äta godis ikväll framför teven som jag brukar. O se på "På Spåret" (pensionärsvarning, ja visst, men det skiter jag i, det är kul!!!) och läsa igenom Klick innan jag slår igen de två gröna för natten.

Jag funderar på om min mages uppror har någonting med kolhydraternas intågade i mitt liv igen att göra. Jag äter numer kolhydrater varje dag, men jag äter mindre portioner, ja de senaste veckorna har tyvärr portionerna varit ytterst små då min  mage som skrivet strejkat.
Så jag har alltså dragit slutsatsen att kolhydrater plus en hel del stress har orsakat min mages totala kollaps.
Och till det behövs ingen läkare, för det enda de säger ändå är; Vi kan då inte hitta något fel på dig.
Som de sagt genom alla år, då jag haft problem med min mage.

Igår läste jag igenom en gammal önske lista från ett inlägg jag skrev 21 Februari förra året, tänkte jag skulle ta o pricka av vad jag uppnått, och det är faktiskt mer än halva listan, det är rätt bra :)

[]Att alla jag älskar får vara friska.
[]Ett hus
[x]Fast jobb
[x]Högre lön
[x]En dagis plats
[x]Bli smal
[]Fler barn, helst snart.

Dock vill jag ju såklart ha ännu högre lön, då min löneutveckling ändå inte har gått upp jättemkt direkt.
Och vi letar fortfarande efter hus, trots att en utav oss verkar vilja det mer än andra.
Jag har ett mål, och det tänker jag uppnå, när hösten kommer, då SKA jag vara husägare, så enkelt är det.
Då har det nämligen gått tre år sedan vi började leta, och jag TÄNKER inte bo kvar i denna lägenhet, jag känner mig instängd och har ingen motivation till någonting känns det som.

Well... nu ska jag ägna resten av dagen till min älskade son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0