Mitt jobb.

Igår var vi på Södra Berget med jobbet, musik lek, stå upp show (Janne Bylund), tre rätters middag och musik.
Jag minns inte sist jag skrattade så mycket, tillslut hade jag skrattat så pass mycket att jag fick ryckningar i ögat, Janne Bylund var verkligen hur rolig som helst, hans skämt passade precis in på oss i publiken (vilket bara var vårt jobb), han var grymt bra!

Det slog mig idag att under en dag på jobbet upplever man ganska mycket känslor. Man är upprörd, arg, förbannad, ledsen, glad, överlycklig, hungrig, mätt, känner saknad, kärlek och ibland kanske en snudd av hat.
Jag hade samtal med min chef häromdagen och han frågade om jag trivdes, och jag svarade som det verkligen var och alltid har varit. Ja jag trivs, jag älskar mitt jobb, jag har inte en enda gång haft ont i magen över att gå dit.
Det enda som är jobbigt är arbetsbelastningen såklart, men själva jobbet älskar jag verkligen.
Jag har underbara kollegor som också är underbara vänner, som ställer upp och som ger feedback.
Som E, hon är en helt underbar människa, så otroligt snäll, klok och helt underbar.
Igår sa hon helt plötsligt: Matilda, jag kan jobba till 17 istället för dig imorgon (fredag) om du vill, jag hörde häromdagen att du helst inte ville jobba fredagar utan ville hem till Sebastian då.
Hon är verkligen genomsnäll på alla sätt och vis, jag beundrar henne som människa hon är helt perfekt :)

Hur som helst, nu är det äntligen fredag, en hel helg tillsammans med mina älskade pojkar, mysa och imorgon blir det en oplanerad utgång, niiiice :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!
Var jobbar du?

2008-03-02 @ 17:39:30
Postat av: Matilda

Jag jobbar på Folksam...

2008-03-02 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0