Mindre än Storebror!

Imorse var vi på BVC, öppna mottagningen var mellan 10-11 och inte 9-11 som jag trodde mig hört i telefonen.
Jag var där 9.25, så det var bara att snällt sitta o vänta till 10, ingen idé att åka hem.
Anyway, A hade gått upp fint i vikt, och hon tyckte han verkade må toppen.
Tydligen har han blivit mega dunder snabb på att äta, och då är det väl inget mer o göra då :]

Alla säger att Alex är en sån stoooor kille, han är så rund.
Men då ska jag ta o berätta någonting, han väger mindre än vad Sebbis gjorde vid samma tidpunkt!

Sebbe 3 månader = 7380 g, 65 cm lång
Alex 3 månader = 7240 g, 65,5 cm lång

Igår fick jag oxå bevittna när han vände sig, jag lade honom på filten och vips så hade han rullat runt till ryggläge igen :]



Idag är han rätt trött o grinig, väntar på att han ska släppa ut det som trycker i hans mage, men inte då... :)
Snart ska vi hämta hjärtat på dagis :) Han sa en rätt rolig grej igår när han åt mellis och skulle öppna en yoghurt:
- Mamma det går inte.
- Ska jag hjälpa dig?
- Nej tack, det går bra ändå.
hahahaha, darling!

Mina pojkar är sååå fina, jag är sååå lyckligt lottad!

Kommentarer
Postat av: mamma

Där ser du - han blir nöjd-han får i sig allt på den stunden. Ju större barnet blir desto kortare tid behövs för att amma- allt anpassar sig så är kroppen funtad. Det finns barn som vill ligga länge vid bröstet o mysa o det finns barn som nöjer sig med en stund. Alex är en sån-han vill upptäcka världen. modern

2008-12-10 @ 16:28:54
Postat av: Solmaz

Åh han är sååååååååååååååååååå söt! love

2008-12-10 @ 18:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0