Matvägrare.

Jag är så trött, jag gruvar mig tills varje gång jag ska mata A, för varje gång känns det som en kamp bara.
Han är jättehungrig, men äter bara högst 4 min på ena sidan och kanske 2 min på den andra, sen total vägrar han äta mer.
Hur kan han bli nöjd på det lilla? Eller är han sjukt mega snabb med att få i sig mat.
Det konstiga är att han verkar hur nöjd som helst ändå efteråt, han ler och börjar prata på 2 sek.



Såhär såg han ut nyss ca 2 sek efter avslutad amning.

Det är jättejobbigt att ha det såhär, att inte veta om han får i sig tillräckligt med mat. För det är ju grejen med att amma, man vet aldrig hur mkt barnet får i sig.
Jag ringde BVC imorse, och de tyckte jag skulle komma dit på öppna mottagningen imorgon för att väga honom o se att han gått upp i vikt.
Det verkar överlag som att han mår bra, det enda är ju att han är lite snuvig sedan ca en månad tillbaka samt att han fiiiiser som en galning, då han bajsar typ var 5e dag, och har super problem med sina fisar tills han bajsar nästa gång.
Jag tycker det vore bättre om han gjorde det varje dag istället, så slapp han fisa så mkt  o ha ont i sin lilla mage:)

När han äter såhär konstigt oroar jag mig för att min mjölk kommer ta slut, jag försöker pumpa men jag vet inte om det hjälper. Det är ju liksom en aning för tidigt att sluta amma eftersom han bara är 3 månader (idag!!!), men jag längtar verkligen tills vi kan sluta amma, så jag slippper kämpa som en galning.
Jag har verkligen älskat amningen med Alex, fram till för en vecka sedan då han började matvägra :[

Som igår innan det var dags o sova så åt han typ 4 min på ena sidan och knappt 2 min på andra sidan, så då var jag säker på att han skulle vakna inatt, men inte då, lilla älsklingen sov ända till 08 imorse, fr ca 23 igår, duktig!

Ja vad ska man göra, väntar med spänning på vad vågen kommer stanna på och vad de säger på BVC om hans matproblem.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilket som, äta elle inte äta, så verkar Alexander verkligen vara en välmående kille :) O en sak har han ärvt(?) efter mig(!?), mammas kusin, o det är att han verkar gilla att surra!! Underbart!

2008-12-09 @ 14:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0