Sista arbetsveckan stundar...(och det var en larv i havregrynen!)

Ja imorgon börjar alltså min sista arbetsvecka på 1 år och ca 4 månader :] Skönt!
Vet att det kommer bli en stor förändring med två små busar hemma, och att det säkert kommer att bli myyyyyckeeeet jobb, men då får jag ju ändå spendera tiden med mina två (!) barn. ( mini har hicka just nu, som typ 100 ggr om dagen ;p)

Den här dagen började INTE alls bra. När vi legat och myst tillsammans en lång stund så gick jag upp för att koka lite havregrynsgröt till Sebbis.
Jag hade öppnat paketet med havregryn förra helgen, så tänkte inget särskilt på det.
Hur som helst så öppnade jag paketet och skulle precis ta en skopa havregryn när jag ser en stooor hudfärgad larv med bruna små prickar på krypa omkring där nere i påsen!!!! Jag gallskrek och började gråta, sprang in till T och skrek att det är en LARV I HAVREGRYNEN du måste ta bort påsen!!!
Först ville han inte tro på mig, och trots att jag grät och var alldeles vettskrämd så skrattade han bara åt mig och sa att han minsann inte såg någon larv där i.
- Mamma rädd för masken, såja mamma, det är bra nu. Mmmmm, sa Sebbis och kramade om mig. *Älskling*
Nu tänker jag iallafall aldrig mer koka någon havregrynsgröt, utan det får T göra i fortsättningen.
Usch, det var bland det vidrigaste jag varit med om, BLÄÄÄÄÄ!!!!! Så fort jag blundar ser jag den där äckliga larven!!!!
Blev dessutom tvungen o kolla igenom alla saker i skafferiet så det inte var några mer äckel larver där, men det fanns ingenting mer, pust.

Senare när jag duschat av mig och vi ätit frukost (ingen gröt!!!) åkte vi ner på stan en sväng.
Köpte en bok till mig o Sebbe, en keps till T, ett par super nice biltights+strumpor från PoP till Sebbis.
Sedan köpte jag äntligen den underbara koftan/höstjackan på MQ som jag kollat på i en månad, det fanns endast en kvar så jag blev bara tvungen att köpa den.

Den är sååå mysig och kommer bli perfekt när höstkylan kommer, me loooooove ♥

Har dessutom klistrat ihop ett litet sommarkollage till Sebbis som han ska ha med sig på dagis imorgon :]



Nu hör jag att mina älsklingar badat färdigt, så nu ska vi väl kramas lite innan Sebbis ska sova, är ju även hans sista riktiga dagis vecka på vääääldiiigt länge.

Kommentarer
Postat av: IdaB

Ska sebbis vara hemma på heltid med dej o lill*n??

2008-08-24 @ 20:11:13
URL: http://www.backeus.bloggagratis.se
Postat av: F

Jag vet hur det är att hitta djur i maten:]

2008-08-24 @ 21:25:47
URL: http://friday1984.blogg.se/
Postat av: Solmaz

Fiiint kollage!

2008-08-25 @ 19:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0