Rondell körning.

Någonting alla människor med körkort borde få göra, är att då och då få sig en lektion i hur man kör i en rondell.
Det är verkligen någonting som kan göra mig komplett galen!
Folk verkar ha sina egna regler, de kör bara rakt ut, tränger sig, tutar och har ingen som helst koll på vad som egentligen gäller.
Varför är det så oerhört svårt att förstå den enkla lilla regeln; när man kör inne i rondellen så har man alltid företräde.
Det är INGEN högerregel som gäller här, som alltför många verkar tro.
Det är speciellt irriterande när man skall åka genom stan och upp till Sebbes dagis kl 16.15 på eftermiddagen, man är stressad och det är svin mycket trafik ute. När man då äntligen kommer in i rondellen så är det en idiot som försöker tränga sig före, för att den personen då tror; aha nu kan jag köra det är ju högerregeln som gäller.
Jag kan allvarlig bli komplett tokig, och jag släpper inte in någon idiot, never in my life alltså!!! Det är verkligen tur att ingen annan hör mina skällsord när jag kör...

För övrigt så känner jag mig extremt irriterad och förbannad, men det kan vi ta någon annan gång vid ett annat tillfället och på en annan plats.

Kommentarer
Postat av: Moster Malin

Jag håller fullständigt med dej om rondellerna,
att man har ju företräde när man är där inne! Synd att alla inte kan fatta det, jag fick verkligen problem när jag var inne i rondellen...även om jag körde i motsatt riktning än vad man ska göra, så hade de inte behövat tuta och flina och kört samtidigt som mej inne i rondellen! Fick enorma problem när jag skulle ut eftersom jag inte körde i samma riktning som de andra!

2007-10-17 @ 21:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0