Dagis.

Idag har det minsann hänt mycket.

Vid 11 tiden i förmiddags ringde telefonen. Det var en kvinna från Sundsvalls kommun som ringde och erbjöd oss en dagis plats!!!!

Vi hade ansökt from 1 Februari, och då sökt på Lotsgatan,Riddaren och Baldershöjd.
Men nu ringde alltså hon och erbjöd oss en plats på Västergatans Förskola.

Jag blev helt ställd när hon ringde, var inte alls beredd på det. De hade FYRA platser över, och undrade om vi ville börja, redan nu på måndag.

Vi åkte dit efter jobbet och kollade. Det var väldigt rörigt där, för de hade nyss öppnat, så de höll på o bygga om.
Men i övrigt så var själva avdelningarna fina. Sebbe skulle bli den yngsta som började där.

Vi bestämde oss för att tacka ja till platsen, så min älskade lilla BÄBIS kommer börja på dagis på MÅNDAG!!! Jag kan knappt förstå det själv. De blev liksom så hastigt på.
Han kan ju inte ens gå själv.

Jag får ont i hela kroppen och hjärtat värker när jag tänker på det. Han är så liten, han är ju min bäbis fortfarande.
Det är verkligen blandade känslor. Jag vill INTE att han ska gå på dagis någonsin, jag vill alltid vara hemma med honom. Men vet ju såklart att det inte går.

Men det kom ju så hastigt, så jag var inte alls beredd. Men vi behöver verkligen en dagis plats. För det är ett himla pusslande med barnvakter osv. Men det känns inge roligt, att lämna bort min lilla älskling.

Så på Måndag 9.30 ska vi börja skola in honom.
-
Undrar bara hur allting kommer att gå. När han ska äta, sova osv.  Och det är synd att han inte lärt sig att gå, nu kommer han säkert lära sig det med sina fröknar. Och inte med sin egen mamma.

Blir ledsen när jag tänker på det, men samtidigt så vet jag att vi måste lämna honom. Men han är ju såå liten. Min lilla gos-kille.

Mammas lilla skatt, mitt hjärta värker. Hur ska detta gå??
Det kommer säkert gå bra för Sebbe, men hur ska jag klara det? Det kommer bli jobbigt.

Min lilla lilla älskling, ska börja på dagis. Jag kan inte förstå det, nu kommer han sluta vara bäbis, nu kommer han bli ett litet barn.

Åh min älskade lilla bäbis kille. MAMMA ÄLSKAR DEJ SÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0