Pulk-tur.

Idag skulle vi då ner och vaccinera samt väga Sebbis :)
Eftersom det kom så mycket snö igår tänkte jag: ja jag tar pulkan!
Jag satte en varm fleece filt som underlag, bökade på Sebbe bäver nylon overallen (som fortfarande är för stor...) spände fast honom och bäddade ner honom med ännu en filt.
Redan när vi började vår lilla vandring var jag svettig. O sedan hjälpte det ju inte att han gled ner vad 10:e sekund så det såg ut som han skulle bryta ryggen. Så jag fick stanna ett antal gånger längs vägen o fixa till honom. Lill-stackaren :] Dessutom var det svin-tungt att dra.
På vägen hem tog jag bort fleece filten, o då gled han inte ner, men istället så lutade han sig åt sidan och satt o blundade hela tiden för han fick solen i ögonen.
Pust, det var en jobbig liten pulk-tur.

Det värsta av allt var när jag skulle in i porten här nere. Det kom en kärring som jag väljer att kalla denna oartiga människa. Jag hade pulkan samt Sebbe i famnen, men den idioten smällde bara igen dörren mitt framför mina ögon. Så jag fick sätta ner Sebbe+pulka, o ta upp nycklarna och böka på med dörren själv.
Jag fattar inte varför folk är så OARTIGA nuförtiden.
Det är som att de tänker; aha en ung tjej med ett barn/barnvagn, då ska vi absolut inte hjälpa henne. Hon kan gott klara sig själv.
Förstår ingenting, om jag ser någon med barnvagn,handikappad eller äldre person skulle jag hjälpa dem, inte bara vara en oartig idiot!!!

Ja ja... Det gick iaf jätte bra att vaccinera älsklingen, han grinade bara till lite grann. Men sedan blev han lite små gnällig när vi kom hem, ville inte sova o kändes varm. Men nu är han som vanligt igen. Min lilla duktiga kille :]
Han hade gått upp lite grann, nu har han passerat 10 kilos sträcket och väger 10380 gram  :) Och han hade växt en centimeter, så han är nu 78 cm lång. Min lilla skatt :]

När han föddes var han låååång o smaaal 55 cm och 3585 g. Allt för att vara snäll mot mamma :]

Åhhh han är så fiiiiiiin, jag ÄLSKAR honom så!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0