The dentist.

I dag skall jag åka till Tandläkaren,  kl 9.30 skall jag vara där. :/
Känner mig väldigt nervös, vill verkligen inte ha något hål och vill inte dra någon tand.
I have a baaad feeling... Jag har alltid varit rädd för tandläkaren, jag skakar nästan.
Kan bero på att jag hade en otrevlig tandläkare när jag var lite, han har fått sluta nu.
Undrar hur länge den rädslan kommer sitta kvar, förmodligen för alltid.
Dessutom är det dyrt...

Jag och min svägerska satt o snackade för ett tag sedan, och ställde oss frågan...
Hur kommer man på att man vill bli tandläkare, eller gynekolog?
Hur kan man vilja sitta o rota i någons ruttna mun eller... ja.
Det är iallafall ingenting jag skulle välja frivilligt, hur bra betalt det än är.

Idag skjutsade jag Sebbe till dagis, det var jätte länge sedan jag körde.
Men jag tycker ändå inte själv att jag är en trafikfara, möjligen när jag skall parkera.
Jag måste köpa en ny bil snart, så jag kan börja köra lite mer.
Men samtidigt så finns ju risken att man slöar till sig då.
Jag menar nu går jag till dagis och till jobbet varje dag, och jag tycker om den vanan.

Idag får jag förresten hämta Sebbe på dagis, var jättelänge sedan jag gjorde det. Can't wait!!!

image186

Åhhh vad jag älskar min lilla bäbis kille :]


Kommentarer
Postat av: Eva

Här är en till som är livrädd för tandläkaren. Försöker att undvika det till varje pris.. men det är ju ett måste tillslut ändå. Vilken fin bild på dig och lillkillen. /eva

2007-08-23 @ 10:32:48
URL: http://www.evanpevan.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hej! Det var jättekul att träffa er också. jag var ju så sen och strssad när jag cyklade om er så jag stannade inte och hann inte hejja ordentligt sedan heller när du lämnade, men jag pratade lite med Sebbe senare på dagen iaf. Han visade mig en bil han hade sötnosen :)Det var så kul att träffa alla barn igen! Känns bra att jag får vara där på onsdagar. Ha en fortsatt bra vecka och lycka till hos tandläkaren!/J

2007-08-23 @ 12:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0