Frestelser!

Denna helg har jag varit tok sugen på Gröna Gelé grodor. Och Tobbe har vräkt i sig sitt godis alldeles brevid mig i soffan. Men men, jag klarade mig genom helgen tillslut....

I Fredags testade jag ett recept som jag hittat på internet, "Lasange", med köttfärsås,grädde,ägg och ost.
Det var så himla gott!!! Tillochmed Tobbe tyckte om det. :)

I Lördags gjorde vi kyckling i ugn, och jag åt kokta grönsaker till och Tobbe åt pommes.

I går fyllde Pontus 15 år, så då hade de lagat fläskfile o potatis sallad. Som tur var hade de gjort en vanlig sallad oxå, som jag kunde knapra på.

Men på kvällen var både jag o Tobbe så hungriga, så då gjorde vi en omelett....

Ställde mig på vågen igen igår, nästan 2 kilo har jag nu tappat på bara en vecka. Tyvärr varken syns eller känns det någonting ännu :(

Var även o tränade i Lördags, men min älskade combat var inställd. Så det var bara o hoppa upp på en spinning-cykel o trampa på. Men det blev ett himla bra pass ändå, för Tobbes hemska arbetskompis var där.
Han som i höstas frågade mig om jag var med barn, när vi var på Aveny. ahhh!!! Så då kände jag mej lagomt irriterad, och tog i ännu mera :]

Idag ska jag prova på en Broccoli-gratäng till middag. Har inte bestämt vad jag ska ha till ännu, vilket kött alltså...
-

Och angående Sebbes vattkoppor, så var det falskt alarm. Såååå sköönt! Tyvärr är han väldigt hostig på natten, men jag hoppas han slipper feber. Har inte råd att vara hemma!

Nej, gotta go now. Seeees.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0